Pages

Tuesday 31 January 2012

Jika Aku Jatuh Cinta..


Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh cinta..benihkanlah cintaku kepada seseorang yang melabuhkan cintanya kepada-Mu agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh cinta..jagalah cintaku kepadanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh hati..izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut kepada-Mu agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta semu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh hati..jagalah hatiku kepadanya agar tidak berpaling selain kepada hati-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku rindu..jagalah rinduku kepadanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu..janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Jika aku jatuh cinta kepada kekasih-Mu..jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Wahai Maha Penyayang,
Halalkan aku merindui kekasih-Mu..jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku kepada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

AMIN YA RABB..

No comments:

Post a Comment